måndag 23 maj 2011

Detta är jag

Hej! Jag heter Nova och jag är snart 13 år. Jag bor i norrbotten med min familj ute på "landet". Jag gillar hästar, kaniner, teckna m.m. Jag bloggar på en annan blogg just nu också. Men den är mer hästinriktad, så jag tänkte att jag gör en som bara har med kaniner och göra! :)
Jag har haft kanin i ca 4 år. Min första kanin hette Stampe. Han var en Hermelin/dvärgkanin. Jag kom en bit inom kaninhoppningen med honom. Och han starta Mini tre gånger. Och har fått med mej tre rosetter hem också. Men han gick bort sommaren 2010. Jag har också haft en kanin som hette Kim. Han var en vädur. Jag hoppade honom mycket både under sommaren 2010 och vintern 2010/2011. Jag tänkte starta honom nu till sommaren. Men han klarade tyvärr inte vintern....
Men den kaninen jag har nu är en Löwenhane på ca 1 år. Honom har jag haft sedan sommaren 2010. Han heter The Perfect Hugo "Hugo". Honom hoppar jag nån/några grr i veckan och han hoppar en liten bit nu :)
Ska försöka starta honom i sommar :)
Stampe sommaren 2009

Stampes rosetter

Kim sommaren 2010

Hugo i lördags ;)
/Nova

2 kommentarer:

Linnea N sa...

Ååå, vad duktig Stampe var...
Fina rosetter ;D

Nova Svanberg sa...

Tackar! :D