tisdag 5 juli 2011

Dag med kaninerna!

Hej! Idag har jag varit heeela dan typ hos kaninerna!

Och jag har gooda nyheter (; Idag när mamma ringde till de som äger kaninerna ( vi har ju våran sköthäst där) så sa hon att vi skulle komma och lämna tillbaka två av dem till veckan för mamma vill ha höns i den buren som Dennis och Pontus är i :o och vi vart ju förstås jätte arga, sura och ledsna. Jag var sur, trött och ja. Så jag orkade inte fara till stallet så Saga for själv. Och när hon kom hem så sa hon att vi ska ha kvar alla kaninerna men vi ska hämta deras "tvåfackare"! (de kan gå upp själva^^ ) Där ska Dennis och Pontus bo och Pankakan ska vara kvar i den han är nu. Så kan mamma ha sina höns ( :o ) i den där buren..

Men nu är jag glaad igen! Ska bli kul! :) I morgon äre hoppning som står på shemat med alla kaninerna ! haha... får se hur det går ... ;)

Vi har ju en äng ovanför våran gård som ingen just nu tar hand om så det är jättehögt gräs där. Det är en familj som ska bygga hus där till hösten.. Men iallafall. Jag och Saga trampade upp en bana på en del av ängen. (vi kallar det ängen) Vi tog dit alla kaniner i omgångar och de var jätteduktiga allihopa!! Till och med Pankakan som inte springer nå när man har han på gården i sele. Vi går ju bara bakom och styr ingenting. Jag är jäättenöjd! Det låg lite pinnar på ängen också som vi satte dit som små hinder. Vi hade högre för Lillen, Hugo, Simon och Pontus och sen sänkte vi till de andra. De hålls ju uppe när man lägger det på gräset. Vi hade bara ett hinder då med fem pinnar men nu tog vi så vi har tre hinder :) Så vi ska springa banan varje dag med alla kaninerna två varv! :)

Ojj.... vad det vart mycket.. haha, tänkte bara skriva lite kort ;) men eftersom det inte vart nå bilder så ;)

Vi har också varit och plockat gräs i en sopsäck och delat ut hälften till alla kaniner och andra halvan har vi satt in i en gammal trä sak så vi ska torka det så det kanske blir höö! :D Haha!
Jag har också fixat upp alla selar och koppel på en stor "bräda". De får ni bilder på i morgon! :)

/Nova
Goodnatt (:

Inga kommentarer: