onsdag 1 juni 2011

Hoppträning

Idag har jag först varit hemma efter skolan och då tog jag ut Hugo i uteburen. (vi tog in honom igår för det åskade och nu när han precis har börjat vara ute på "heltid x)" så kanske han ska vänja sej lite först) Och fixade lite där, tex satte in pinnar, bytte hö, plockade lite gräs m.m. Det gamla vanliga!
Sen åkte jag och en kompis hem till henne där vi hoppade med kaninerna. Det gick bra! Hugo var jätteduktig och lyssnade på mej jättebra! Vi gjorde en bana som var som först rak och sen vände nästan tillbaka men som inte ;) haha, ni kanske inte förstår men ;) Aja, iallafall så klippte vi klorna på våra små djur också och när vi klippte på Fridas kanin så vart resultatet så här på mej som höll i henne:
Sen hoppade jag en kombination med Hugo som var kanske 21 cm hög på första bommen och typ 25cm på andra som var ca en decimeter bakom . Och först så rev han första bommen men andra gången jag körde det, så klarade han det! :'D Jag tror nog att det är rekord för min lillekille <3

Men i morgon kommer Linnea med sin kanin och vi ska hoppträna! :) Det ska nog bli kuul! Så nu blir det att städa mitt rum så hon inte svimmar när hon kommer. Och i morgon måste jag fixa lite saker också ;) Typ fixa hinder, ta ut kompostgallret ur bilen (hade med det till Frida idag) och typ de ;)

Nyss så lagade jag till Hugos bur lite också! :) Skruvade fast locket på den och häftade fast gallret på vissa ställen där de gamla hade typ lossnat :)

Men nu ska jag stääda D: Hejdåå! :)

/Nova

Inga kommentarer: